fritidsfabriken.blogg.se

130120 Regulator, märkning och rostig ledning

Publicerad 2013-01-20 22:17:38 i Allmänt,

Jag har nu lyckats se att regulatorn är integrerad i generatorn. Vidare så har jag också via kommentarer och Maringuiden fått hjälp med att identifiera den skiljediod som är installerad. Dock verkar det hela märkligt gjort... Planen blir att montera dit ett skiljerelä i stället, ska också försöka klura ut hur jag på bästa sätt också installerar huvudbrytare och huvudsäkringar. Intressant med båt-el, ju mer man läser desto mindre förstår man. Verkar finnas många läror och praxis..
Jag har idag också märkt upp en del kablar för att veta var de hör hemma när jag börjar montera bort dem.

Kunde också konstatera att jag bör byta smörjoljeledningen som går från toppen upp till motorblocket, den var rostig och en sprucken ledning med motorn på marschfart blir inte bra. Kände på skruvarna och det ska inte innebära något problem att byta den. Nu blir frågan, köpa original eller försöka lösa på annat sätt?

Kommentarer

Postat av: Patrik

Publicerad 2013-08-31 08:13:24

Hur går det med projektet? Var ett tag sedan det kom ut något inlägg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela